Arbetslös = Lat ?

Han den där lagerarbetaren i tvserien Ullared tycker att alla arbetslösa är lata.
Jaa, visst så kanske det är men i sånna tider som det är nu finns det inte jobb till alla och det är så det är.
Vist jag anstänger mig inte till 100 % men jag söker jobb och jag tycker att det är skit tråkigt att vara arbetslös och visst blir jag lat när jag itne jobbar.

Jag sover hela tiden men jag vill inte, jag vill upp och röra på mig och hitta på saker men utan pengar eller jobb så kan jag inte. Gå ut kan jag men jag kan knappt åka och hälsa på mina vänner för då måste jag passa tider och jag kan inte träffa folk på fika för jag har inga pengar.

Jag hatar att inte jobb och längtar tills jag får ett jobb, om jag får det.
Jag måste ju få det i och med att jag flyttar nu i januari.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag VILL inte ta vilket jobb som hellst för att jag VET att jag INTE kommer att klara vlket jobb som hellst.

Men nu är det som det är, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0